Přítomní: Huška, Katolická, Kadlecová, Kvasničková, Suková, Hašek, Janušková, Harviš, Vašut, Chovančák, Pytlik, Strmiska
Omluveni: Tomek
Hosté: Kristová, Lyčková
Program:
1. návštěva z ISHA, o. s.
2. Proč Chovančák nemá buchtu?
3. Odborná činnost Cechu – „minikonference“
1.
Huška promlouvá k rozšíření aktivit do odborné části života katedry
na schůzi je jako host členka ISHA, o. s.
Zdůrazňuje, že ISHA, o. s. pro nás není konkurencí
Lyčková nás zve na schůzi 20. 11. 2013 od 19.30
Huška se ptá na vliv do katederního světa, prý se bude řešit v březnu v Budapešti
Katederní činnost se bude řešit hlavně na poli místní organizace, údajně chtějí cílit hlavně na Erasmáky
Huška se ptá na plány – první bude beseda s erasmáky zítra
Katolická se ptá na zájem ISHA, o. s. o spolupráci, Lyčková se ptá, jaký tip spolupráce si představujeme
Přichází Chovančák a nemá buchtu
Huška navrhuje filmové večery
Lyčková hovoří o špatné jazykové vybavenosti studentstva naší katedry
Harviš reaguje, že je to problém středoškolské výuky, podle Lyčkové je potřeba donutit studenty používat
Huška hovoří o možnosti minikonference pro studenty bakalářského studia – pro studenty, kteří si nevěří na SVK či jiné konference, plánuje se spíše na letní semestr, aby se nekryla s SVK
Lyčková mluví s Huškou i o možnosti seznamovacích kurzů, Huška má na mysli spíše informační schůzku s prváky v prvním týdnu
Katolická konstatuje, že akce, které od CISH, o. s. čekat, jsou za roky působení cechu všeobecně známé
Kadlecová se ptá na představu o akcích – všechno bude zítra
Lyčková hovoří o schůzi s pražskou ISHA v Olomouci s doktorandy „aby se pražáci dostali z Prahy“
Chovančák se neumí podepsat na prezenční listinu
2.
Katolická se ptá, proč Chovančák nemá buchtu
Chovančák se omlouvá, že nemá buchtu, když už to psal asi před měsícem, na příště buchta bude
Hašek se nabízí jako pomoc
Chovančák si to poznamenává, aby nezapomněl
3.
Huška otvírá téma odborné aktivity Cechu
Huška sdělil Stejskalovi plán Sukové na minikonferenci, Stejskal nevěděl, kterou Moniku má na mysli
Podle Stejskala je potřeba pozitivně se vymezit vůči Studentské vědecké konferenci
Suková si to představuje spíše jako akce „studenti pro studenty“ – aby se toho nebáli – zkouška na „opravdovou“ konferenci
Podmínky – vystoupení asi 15 minut, diskuse i s vedoucím práce
Podle Sukové jsou to kredity zadarmo – práce už schválená v rámci předmětu – nutnost „upgradu“ práce
Huška namítá, že prezentace už je něco jiného, než jenom napsat
První dva by třeba publikovali např. ve sborníku, nebo osobní doporučení do iniciativy P.O.S.T. – za publikaci 5 kreditů
Výhra – ocenění několika nejlepších prací
Řeší se, zda by se měla posuzovat i forma prezentace
Kadlecová by do toho ráda vnesla duch Cechu – aby to nechtělo naprostou dokonalost, aby to lidi opravdu neděsilo
Chovančák navrhuje pojmout to stylem „otrkat se před konferencí“
Suková chce zdůraznit, že je to nižší level, než Studentská vědecká konference – „minikonference,“ což by se přebralo od Baruse, který to převzal od Viktoříka
Suková apeluje na nás, abychom do toho navezli své spolužáky
Podle Harviše si organizátoři odporují
Katolická nechce snižovat konferenci tím, že nedostanou kredity
Rozdíl SVK a „naší“ konference – SVK hlavně o prezentaci, věší důraz kladen na zpracování tématu. Důležitější bude text samotný
Komise složená přímo ze studentů, Tichý navrhuje aspoň jednoho pedagoga pro legitimitu
Tichý navrhuje v případě neúčasti účast Cechu
Výběr do komise? U SVK kdo přijde
Aby se zamezilo kamarádčoftu, bude komise složena z neoblíbených studentů bez přátelJ
Kvasničková doplňuje, že by se to mohlo doplnit kurzem řečnictví, tato možnost v letním semestru je, je to proto na každém
Suková mluví o orientation days – povídání o tom, jak to funguje na katedře se staršími spolužáky
Možnost pozitivní presentace Cechu
Provést je po škole, po knihovnách, …
Víkend před začátkem semestru
Řešit asi až v letním semestru
Pomoc katedře – nabídnutí pracovních sil katedře – psychické i manuální
pomoc Koucké i Oppeltové – aby nás měli k ruce
Harviš navrhuje pozvat autora českého století do Olomouce, aby udělal přednášku
Huška srovnává s Prahou, kde dvakrát za semestr pořádají přednášky ve veřejném prostoru známých osobností
Spíše beseda než přednáška
Musela by se ohlídat propagace, aby tam vůbec někdo přijel
Cech by zval za sebe spolu s dobropisem např. vedoucího katedry
Podíl katedry na cestovném?
Filmový klub – kdysi tu fungoval
zanikl díky tomu, že odešli diváci kvůli pozdnější hodině
Janušková navrhuje spojit to s bečkou či nečím
Huška navrhuje najít prostor, kde by se to nechalo udělat, projektor by se dal půjčit z katedry
Méně pravidelné, než to bylo – ne každý týden
Pytlik podotýká, že zanikl i z důvodu neatraktivnosti
Jak byla ošeřena autorská práva? Pokud je to pro vzdělávací účely, tak to není problém
Kadlecová navrhuje letní kino na dvorku, Katolická by to spojila s grilováním
Další schůze: 3. 12. 2013