Zápis ze schůze 7.5.2008

Napsal Cech studentů historie (») 8. 5. 2008 v kategorii Zápisy ze schůzí, přečteno: 8071×
ZÁPIS ZE SCHŮZE CECHU INVALIDŮ STŘEDOEVROPSKÉ HISTORIOGRAFIE, o.s.

Den: 7.5.2008
Místo: Restaurace Zbrojnice(Olomouc)

Přítomní: Benjamin Pytlik, Ondřej Kolář, Jakub Huška, Pavel Kobera, Kateřina Sittová, Hana Grisová, Betty Kempná, Jitka Svobodová, Zuzka Klazarová, Josef Trčka, Markéta Veseliková, Martina Tomanová, Věrka Vejrýchová;
Eva Pohludková, Pavlína Kleiberová, Tereza Šlapáková – hosté;
M. Barus, Z. Bušíková, Š. Faltýnová, Z. Skalický – omluveni.

Program:
1. Maškarní bál
2. Prapor
3. Výlety (Kroměříž, Prostějov)
4. Různé
- členské průkazky
- sportovní den
- zářijové termíny

1. Maškarní bál
Na tomto zasedání CISH byly dohodnuty úkoly některých členů vztahující se k organizaci maškarního bálu. A proto následující členové a sympatici CISH jsou povinni zajistit tyto potřebnosti:
- Ondra Kolář: koupí 4-5 knížek do tomboly
- Benjamin Pytlik – zařídí motouzy, reprodukce hudby
- Jitka Svobodová – trdelníky, vzorově vyplněné formuláře, sicherky
- Pavel Kobera – napíše pozvánky kantorům, koupí biblické samolepky (z knihkupectví Velehrad), Palackého cesta, hrníčky ESF (2), koupí lístky do tomboly, balónky a krepový papír, modrá kniha (společně s Betty)
- Eva Pohludková – kurenty dr. Oppeltové s věnováním
- Dáša Zdráhalová – reklamní balíčky
- Jakub Huška – plastové kelímky

Dále jsme se dohodli, že Benjamin Pytlik bude moderátorem celé akce. Pokud bude dr. Stejskal bude souhlasit, tak prosloví úvodní slovo za KHI. Vystoupí i Sanniones (přesný čas jejich vystoupení se dohodne až na místě). Sraz pro organizátory jest v 16:00 před tělocvičnou.

2. Prapor
Bylo dohodnuto, že jednotlivé návrhy, které byly zaslány do včerejšího dne, budou zveřejněny na webu CISH. Všichni členové CISH tak budou mít příležitost rozhodnout o výsledné podobě praporu. Hlasování proběhne mailem, tzn. že svůj hlas pro daný návrh zašlete na cish@centrum.cz do příští schůze, tj. do 21.5.2008.

3. Výlety (Kroměříž, Prostějov)
22.5 se rozhodně jede do Kroměříže. Ondra Kolář připraví plakáty, referát (a také program exkurze). Podle domluvy do Kroměříže vyjedeme v v dopoledních hodinách a vrátíme se tedy až odpoledne..
Výlet do Prostějova se momentálně přesouvá na neurčito!

4. Různé
a) členské průkazky
- po vyvolání diskuze na toto téma, bylo odsouhlaseno, že členské průkazky nepotřebujeme.
b) sportovní den
- pánové Huška a Barus mají podle všeho vše pod kontrolou…
c) zářijové termíny
- na schůzi proběhla vcelku vášnivá dikuze na téma zářijových termínů, ač se nás většiny věc netýká, zazněly hlasy, že jako Cech (chápáno studentská organizace) bychom mohli v tomto ohledu vyvinout vlastní iniciativu. Proti tomu se ozvali odpůrci, neboť necítí natolik silný mandát v zastupování studentstva na KHI, samozřejmě tento mandát by vyřešilo referendum, anketa či také petice. Ačkoliv věc je zapotřebí rychle řešit, tak je rovněž důležité, jaký názor na to mají ostatní členové CISH, neboť by nemělo smysl, aby CISH se skoro žádnou podporou ve vlastních řadách vystupovalo, jako jednatel v celé záležitosti. Proto byl učiněn následující krok – veřejná debata na webu KHI. Samozřejmě i na našem webu můžeme tuto problematiku probrat ze všech různých úhlů.
d) imatrikulace nového člena
- naše řady se rozrostly o nového člena,jm. Tereza Šlapáková, studentku prvního ročníku kunsthistorie. Po splnění celého imatrikulačního protokolu, obdržela Tereza tzv. cechovní připojištěni v délce půl roku, tedy do 7.11.2008. Za CISH gratulujeme.

Závěr
Schůze proběhla velice úspěšně. Ač bouřlivé diksuze opět převládaly, ale z organizačního hlediska bylo vše v naprostém pořádku. Dokonce se na schůzi objevili první hosté, kteří a to jim třeba vyslovit poděkování, se aktivně zapojili do diskuze a celé schůze.

Termín příští schůze: 21.5.2008, salónek ve Zbrojnici, 20:00

V Olomouci, dne 8.5.2008 Benjamin Pytlik, v.r.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Betty M. z IP 158.194.115.*** | 17.5.2008 12:01
Zdravím, chtěla bych se vyjádřit k několika věcem, ale protože netuším, kam svou reakci nejlépe umístit, píši ji zde.

K zasedání jem tolik, zdá se mi, že jeho průběh příliš dramatizujete. O žádné hádce nic nevím, jen si pamatuji, že se tam vášnivě a živě diskutovalo. Hádka opravdu vypadá jinak! Tato diskuze jistě měla své plody, protože se teď o daném tématu bavíme na těchto stránkách. K pískání a zvolání "hej" - ty následné reakce jsou přemrštěné. Jen malé přísloví: "Kdo chce psa bíti, hůl si vždy najde!" Jen malý tip pro Bena, pokus se přesněji formulovat možné závěry z bouřlivých debat, ať se alespoň daný problém vymezí na jasnější verze řešení, ke kterým může být vedena další diskuze. Až se pořád neomýlají obecnosti, ale řeší se konkrétnosti.

Vyjádření ostatních studentů KHI k jejich možnému zastupování cechem je dle mého názoru potřebné. S případným referendem ve věci státnic i ve věcech jiných budoucích zcela souhlasím. Děcka musí vědět a souhlasit s podobnou iniciativou cechu.

Ke státnicím v září: Pokud katedra nechce povolit zářijové termíny, ať alespoň jasně řekne, proč to jde na germanistice, jak jsme na schůzi slyšeli, když u nás ne.

A poslední věc: byla bych opatrná ve formulaci "tlak na katedru". To by neměl být způsob jednání, tím by měl být rozhovor a předkládání jasně podložených faktů. Slovo "tlak" mi zavání ozbrojeným útokem zasedání katedry, přiložení pušky k hlavám a vyslovení ultimáta: "Zářijové termíny nebo život!" Omlouvám se za toto zlehčení, možná že výše zmíněna formulace nic takového neměla vyjadřovat, ale nějak jsem nepochopila, co tím "tlakem" má být.

Zdravím BM

PS: Ještě se chci omluvit všem, koho bych mohla jakýmkoliv způsobem urazit či zranit, nic takového jsem neměla a nemám v úmyslu. Jen jsem chtěla vyjádřit svůj názor. Pokud jsem to udělala poněkud razantněji než bylo vhodné, opravdu se za to omluvám.

z IP 158.194.113.*** | 13.5.2008 17:31
Ahoj Bene,
tato akce nemá žádnou insticionální garanci. Je to ryze soukromý podnik. Bude tam velká skupina nečlenů. smile
Jestli v tom vidíš nějaký rozkol uvnitř CISH, tak ho tam chceš za každou cenu vidět... smile Já ne ho tam nevidím, a tato akce nebyla jinak oficiálně propagována (pouze v P.S.).
Kuba z IP 158.194.113.*** | 13.5.2008 17:26
Ahoj,
chtěl jsem jen otevřít toto téma: určitě bude prospěšné jej na schůzí prodiskutovat. Dosavadním nedostatkem celé věci je pramalý zájem studenstva. Právě studenské spolky by měli tuto tichou hladinu rozvířit.

Čest!
Kuba

Pavel z IP 158.194.113.*** | 13.5.2008 11:56
Já také nejsem z nového loga nadšen. Ale jako Ondra,tak i Ben souhlasím s tím, že by se měly řešit věci související s CISH. V současné době probíhá kampaň proti tomuto logu formou petice. Kubo, podepsal si ji? Já ano. Takže dle mého názoru,nemá smysl,aby CISH řešil nové logo...
Benjamin z IP 158.194.169.*** | 13.5.2008 10:27
Sdílím Tvoje nenadšení z nového loga UP, je to hnusna studena moderna soucasneho sveta a o nasi alma mater nicnevypovidajici, o jjich hodnotach, historii, tradici etc.!

Ja, osobne, bych se radeji soutredil na deni v Cechu a kolem Cechu, nez tady resit logo UP. To je muj nazor, ktery se mnou sdilet nemusite.

O. Kolář z IP 158.194.113.*** | 13.5.2008 10:10
Osobně nejsem z nového loga UP nijak nadšen, nicméně svůj subjektivní pocit nepovažuji za dostatečně pádný argument. Znám dost lidí, např. i mezi kunsthistoriky, jimž se navrhované logo líbí. Pokud si tedy část členů přeje jednání o logu, měli by si do příští schůze promyslet nějaké konkrétní argumenty, které by bylo možno použít.

Mě osobně se jako nejdůležitější argument jeví to, že do rozhodování o podobě loga by měla být zapojena širší akademická obec. Dále se domnívám, že staré logo, ač nebylo kdovíjak skvosté, v mých očích lépe vystihovalo podstatu univerzity jakožto vážné a majestátní instituce, zatímco nové logo považuji za vcelku nicneříkající.

V současné době bych se však raději zaměřil na aktuální akce CISH - maškarní bál a výlet do Kroměříže.

Benjamin z IP 158.194.169.*** | 12.5.2008 19:23
sice btw netuším, proč organizuješ 15.5 od 18h "odpoledne" s francouzským sportem a kulturou, když od 19:00 na KHI začíná maškarní bál.

Může to působit trochu jako rozkol v našem cechu, když nejsme si schopni vyřídit (a propagace byla věru dosti velká), kdy je maškarní.

A doufám, že nezapomeneš přijít na 16:00 do tělocvičny s bedničkami, které jsi slíbil. Je zapotřebí všechno včas připravit a ne konat tak na poslední chvíli.

hezký den!

Kuba Huška z IP 158.194.113.*** | 12.5.2008 15:58
Ahoj,
doufám, že to bylo určité ponaučení pro výbor, aby se nebál bojovat za zájmy studentů historie. Jsem studenský spolek, který pořádá různé kulturní akce, ale rovněž stojí svého jméná "studenský".
Moje výzva za mé vystoupení z cechu byla myšlena jako určitá demostrace-snaha o probuzení zájmu našeho výboru o tuto problematiku. Doufám, že následující schůze budou vedeny z obou stran z náležitou "vážnosti".
Jako další bod naší diskuze je podoba navrhnutého znaku UP, proto žádám, aby výbor CISH zařadil tuto otázku do programu příštího zasedání.

Děkuji,
Kuba Huška

P.S. Od 18hod 15.5. se bude konat odpoledne s francouzským sportem a kulturou. Všichni jsou zvaní: Místo: pod hradbami - další výpad po michalském (směrem k tržišti).

O. Kolář z IP 158.194.169.*** | 12.5.2008 13:42
O těch pochvalách se to sice krásně poslouchá, zvlášť, pokud je člověk takový egoista, jako já smile . Nicméně udělení žádné cechovní pochvaly rozhodně neočekávám, protože šlo o mou soukromou iniciativu a ne o akci CISH.

Dále chci poděkovat jednotlivým členům i nečlenům za jejich připomínky a náměty.

Myslím, že diskuze o tom, zda Cech měl či neměl vystoupit, již nyní ztrácejí smysl, když se KHI jasně vyjádřila hned po vznesení prvních dotazů na webu. Hlavní smysl mé iniciativy - získat oficiální písemné stanovisko KHI - považuji za splněný.

Pavel z IP 158.194.113.*** | 12.5.2008 10:59
Uznávám, že "hej" nemusí být a pokud to někomu zásadně vadí, tak se omlouvám, ale bylo to jen a jen kvůli tomu, aby se dávalo pozor na to, co se projednává a aby všichni slyšeli, i ti, co si vzadu povídají mezi sebou a co se momentálně řeší, je až tak moc nezajímá...
Benjamin z IP 158.194.169.*** | 12.5.2008 10:42
Za to pískání se ještě jednou omlouvám, bylo to z mé strany nedůstojné vůči všem přítomným. Nehažme všechno na Pavla.
martaska z IP 158.194.113.*** | 12.5.2008 10:37
omlouvám se, že jsem se nevyjádřila dřív, ale neměla jsem možnost dostat se na net...
je pravda, že otevření problému na poslední schůzi bylo pro mnohé nečekané - snad proto zpočátku takové ostré reakce a u mě osobně trpký pocit po skončení schůze.
možná jsme se ze začátku nepochopili úplně přesně - otevření toho problému jsem měla na mysli jen vystoupení cechu jako zástupce studentů. samozřejmě, že na katedru chodí vyjednávat jednotlivci, ale mi přišlo, že když už existuje studentská iniciativa (a většina studentů se zářím souhlasí), mělo by se jejího (byt třeba omezeného) vlivu využít, právě proto, že se proslýchalo, že celá věc v podstatě záleží na katedře.
přes počáteční odmítavý postoj bych chtěla moc poděkovat ondrovi a ocenit jeho přístup. vyjádření katedry jsem měla na mysli... bohužel se konkrétní a konstruktivní návrhy postupně rozmělnily v hádkách a podobných excesech (pískání a oslovení "hej" si napříště vyprošuju, pavle).
vzhledem k tomu, že se dnes k celé věci vyjádřil tajemník katedry, podařilo se dosáhnout oficiálního stanoviska katedry - a je tedy jasné, že studentům vstříc nevyjde.
přesto si myslím, že iniciativa měla cenu. mě osobně se zářijový termín netýká, myslím si ale, že mělo smysl vystoupit jako skupina za členy. minimálně proto, že se podařilo upozornit na situaci kolem státnic (pravda, asi trochu pozdě...), ale hlavně na komplikace způsobované zkouškami z 20. století.
ještě jednou děkuju ondorvi. moje původní vize byla projednat to a vystoupit kolektivně. na to asi nebyl čas- tím víc proto ocenuju ondrovu iniciativu jménem cechu. jestli si někdo zaslouží tu vaši pochvalu x-tého stupně, jsi to ty:))
Hanka z IP 158.194.192.*** | 12.5.2008 08:15
Mě se zářijové termíny státnic dotýkají přímo a jakožto dvouobor bych byla pro, aby kdokoli vyvíjel jakoukoli aktivitu, aby byly povoleny. Nejde o splnění studijních povinností, ale o to, že dělat dvoje státnice v krátké době za sebou není, dle mého názoru, pro většinu lidí zvládnutelné.
Myslím, že CISH má u katedry už jistý kredit (zvlášť vedení cechu) a že by mu tudíž mohlo být dopřáno sluchu.
Jak už psal Ondra- postávání s transparentem určitě není ta pravá cesta :)
Osobní jednání s členy katedry a především s vedením by ale zapůsobit mohlo.
O. Kolář z IP 158.194.169.*** | 11.5.2008 23:06
Nejprve trocha statistiky: Není mi jasné, jak jsi přišel na 3 z 5 členů výboru. Neslyšel jsem ŽÁDNÉHO člena výboru veřejně prohlásit, že by se CISH jednoznačně měl angažovat, pouze já sám jsem napsal, že bych účast Cechu zcela nevylučoval.

Jinak s tím, že by se měli členové CISH vyjádřit pro nebo proti intervenci, souhlasím. Ostatně tady od začátku všechny žádám, aby sdělili svůj názor, zatím se však ozvalo jen pár lidí.

A jestli si myslíš, že už je pozdě, tak co tedy chceš, abychom udělali?

Pavel z IP 81.92.146.*** | 11.5.2008 19:37
Já souhlasím jak se zářijovými termíny státnic, tak také s tím, aby se nějakým způsobem CISH angažovalo v této problematice. Ale předtím, by se to chtělo sejít s lidmi, kterých se to přímo týká, aby oni vyjádřili svoje stanovisko a jak oni na to nahlíží a zda si přejí, aby CISH do tohoto nějak zasahoval. Počkal bych také, až se vedení katedry vyjádří na příspěvky v diskuzi. Jak psal Ondra, tak dle informací bývalého člena AS, tak většina kateder, včetně té naší, souhlasila s tím, aby zařijový termín byl pouze opravný. A co se týče kantorů zkoušejících 20. st. tak ty také nemají moc možností, jak dát danému člověku opravný termín, když časový harmonogran třetího ročníku studia je nastaven, tak jak je nastaven. Jinak souhlasím s pondělní schůzí. Prosil bych ty, kteří se dané schůze zúčastní (především z privátu Petera Burka), aby navrhli místo setkání. Já se přizpůsobím.


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel jedna a jedna