Zápis ze schůze 7.5.2008

Napsal Cech studentů historie (») 8. 5. 2008 v kategorii Zápisy ze schůzí, přečteno: 8071×
ZÁPIS ZE SCHŮZE CECHU INVALIDŮ STŘEDOEVROPSKÉ HISTORIOGRAFIE, o.s.

Den: 7.5.2008
Místo: Restaurace Zbrojnice(Olomouc)

Přítomní: Benjamin Pytlik, Ondřej Kolář, Jakub Huška, Pavel Kobera, Kateřina Sittová, Hana Grisová, Betty Kempná, Jitka Svobodová, Zuzka Klazarová, Josef Trčka, Markéta Veseliková, Martina Tomanová, Věrka Vejrýchová;
Eva Pohludková, Pavlína Kleiberová, Tereza Šlapáková – hosté;
M. Barus, Z. Bušíková, Š. Faltýnová, Z. Skalický – omluveni.

Program:
1. Maškarní bál
2. Prapor
3. Výlety (Kroměříž, Prostějov)
4. Různé
- členské průkazky
- sportovní den
- zářijové termíny

1. Maškarní bál
Na tomto zasedání CISH byly dohodnuty úkoly některých členů vztahující se k organizaci maškarního bálu. A proto následující členové a sympatici CISH jsou povinni zajistit tyto potřebnosti:
- Ondra Kolář: koupí 4-5 knížek do tomboly
- Benjamin Pytlik – zařídí motouzy, reprodukce hudby
- Jitka Svobodová – trdelníky, vzorově vyplněné formuláře, sicherky
- Pavel Kobera – napíše pozvánky kantorům, koupí biblické samolepky (z knihkupectví Velehrad), Palackého cesta, hrníčky ESF (2), koupí lístky do tomboly, balónky a krepový papír, modrá kniha (společně s Betty)
- Eva Pohludková – kurenty dr. Oppeltové s věnováním
- Dáša Zdráhalová – reklamní balíčky
- Jakub Huška – plastové kelímky

Dále jsme se dohodli, že Benjamin Pytlik bude moderátorem celé akce. Pokud bude dr. Stejskal bude souhlasit, tak prosloví úvodní slovo za KHI. Vystoupí i Sanniones (přesný čas jejich vystoupení se dohodne až na místě). Sraz pro organizátory jest v 16:00 před tělocvičnou.

2. Prapor
Bylo dohodnuto, že jednotlivé návrhy, které byly zaslány do včerejšího dne, budou zveřejněny na webu CISH. Všichni členové CISH tak budou mít příležitost rozhodnout o výsledné podobě praporu. Hlasování proběhne mailem, tzn. že svůj hlas pro daný návrh zašlete na cish@centrum.cz do příští schůze, tj. do 21.5.2008.

3. Výlety (Kroměříž, Prostějov)
22.5 se rozhodně jede do Kroměříže. Ondra Kolář připraví plakáty, referát (a také program exkurze). Podle domluvy do Kroměříže vyjedeme v v dopoledních hodinách a vrátíme se tedy až odpoledne..
Výlet do Prostějova se momentálně přesouvá na neurčito!

4. Různé
a) členské průkazky
- po vyvolání diskuze na toto téma, bylo odsouhlaseno, že členské průkazky nepotřebujeme.
b) sportovní den
- pánové Huška a Barus mají podle všeho vše pod kontrolou…
c) zářijové termíny
- na schůzi proběhla vcelku vášnivá dikuze na téma zářijových termínů, ač se nás většiny věc netýká, zazněly hlasy, že jako Cech (chápáno studentská organizace) bychom mohli v tomto ohledu vyvinout vlastní iniciativu. Proti tomu se ozvali odpůrci, neboť necítí natolik silný mandát v zastupování studentstva na KHI, samozřejmě tento mandát by vyřešilo referendum, anketa či také petice. Ačkoliv věc je zapotřebí rychle řešit, tak je rovněž důležité, jaký názor na to mají ostatní členové CISH, neboť by nemělo smysl, aby CISH se skoro žádnou podporou ve vlastních řadách vystupovalo, jako jednatel v celé záležitosti. Proto byl učiněn následující krok – veřejná debata na webu KHI. Samozřejmě i na našem webu můžeme tuto problematiku probrat ze všech různých úhlů.
d) imatrikulace nového člena
- naše řady se rozrostly o nového člena,jm. Tereza Šlapáková, studentku prvního ročníku kunsthistorie. Po splnění celého imatrikulačního protokolu, obdržela Tereza tzv. cechovní připojištěni v délce půl roku, tedy do 7.11.2008. Za CISH gratulujeme.

Závěr
Schůze proběhla velice úspěšně. Ač bouřlivé diksuze opět převládaly, ale z organizačního hlediska bylo vše v naprostém pořádku. Dokonce se na schůzi objevili první hosté, kteří a to jim třeba vyslovit poděkování, se aktivně zapojili do diskuze a celé schůze.

Termín příští schůze: 21.5.2008, salónek ve Zbrojnici, 20:00

V Olomouci, dne 8.5.2008 Benjamin Pytlik, v.r.

Hodnocení:     nejlepší   1 2 3 4 5   odpad

Komentáře

Zobrazit: standardní | od aktivních | poslední příspěvky | všechno
Miša z IP 85.160.82.*** | 10.5.2008 16:51
Termínů na zk z 20. stol. bylo 7, některé z nich ani nebyly naplněné. Takže někteří měli určitě šanci jít znovu ještě před uzavřením studijních záležitostí. A když vím, že mám jen jedinou šanci, tak se holt musím snažit a nabušit informace do hlavy a nejít tam s tím, že u třetiny otázek nemám páru o čem jsou. Navíc ti, kteří prodlužovali, měli mnoho šancí jít na zk už loni a to, že toho nevyužili, je jen a jen jejich chyba (mám taky několik takových kolegů, kterým se nechtělo učit a teď mají jen samé problémy a vypadá to, že skončí-ale jen díky jejich vlastní chybě).

Souhlasím s Pavlínou, že letos se zářijový termín asi obhájit nepodaří, ale je tu šance, že se s tím příští rok něco udělá. Pro začátek by stačilo najít několik pádných a logických argumentů, které by katedra mohla vzít v úvahu.

Kuba z IP 77.48.85.*** | 10.5.2008 15:14
Ahoj Míšo,
bohužel do konce semestru nemají jak jednooboroví, tak i dvouoboroví historici moc času. Poněvadž mají pouze jeden pokus na zkoušku 20. století a pokud nemají štěstí a zkoušku nedají tak další termín je jim nabídnut až po 12.5. (datu kontroly indexu). Jde o zjevné porušení práva studenta (viz 13 článek). Každý student by měl mít nárok na dva opravné termíny a měl by být sankcionován za neúspěch při první termínu. Jedná se o systémovou chybu studijního plánu na KHI. Jediným řešení vidím v povolení zářijových termínu. A co nyní? Nejedná se o dosti pádný argument pro zářijové termíny (jak pro jedno- či dvouoborové)?
Zdar!
Miša z IP 85.160.87.*** | 10.5.2008 13:31
Zdravím všechny,

po přečtení veškerých reakcí ke státnicím bych vám ráda řekla jen to, že dle mého názoru jsou nejdůležitější argumenty, kterými byste vaši žádost podložili. Ani u jednoho příspěvku jsem pádný argument "proč povolit jednooborovým historikům řádný termín v září" nenašla.

Můj názor je ten, že jednooboroví historici tento řádný termín nepotřebují. Semestr třeťákům končí dostatečně brzo, aby si mohli veškeré potřebné studijní záležitosti splnit a ti co prodlužují, mají podle mě také dostatek času na přípravu a případné splnění restů.

Štěpánka z IP 213.192.2.*** | 10.5.2008 13:01
dovoluji si navrhnout mimořádnou schůzi cechu k problematice jednání ve věci zářijových termínů státnic během tohoto týdne
Štěpánka z IP 213.192.2.*** | 10.5.2008 12:46
zase jsem s nepodepsala, pardon, Štěpánka
z IP 213.192.2.*** | 10.5.2008 12:44
děkuju Pavle za upřesnění toho, co se bude dít na pondělní schůzce. Je fakt, že letos se už nic nezmění. Co se týče katedry, ty jednání třetího ročníku byla myšlena tak, že všichni pobíhají, každý se ptá jiného učitele, co a jak je možné a nemožné...a odpovědi jsou značně rozporuplné, ještě smíchané s tím, co si myslí ostatní katedry apod.
Pavlína z IP 213.192.22.*** | 10.5.2008 12:22
Ahoj,

nevím, jestli vůbec mám právo, se této diskuse zucastnit.Takze me kdyz tak klidne smazte...

Nevim, k čemu se vyjádrit driv. Nejsem clenkou cechu a do jeho internich zalezitosti nevidim. Takze k tomu se vyjadrovat nebudu.

Jen k tomu, co psala Stepanka. Nevim nic o studentech 3. rocniku a jejich jednani s katedrou historii. Me byla na přímý dotaz na vedení katedry, dána informace, ze neni mozne absolovovat statnice v zari. I kdyz tak germanistika cini a i presto,co napsal V. Polách.
Co se tyce jednání dekan-studijni-petice. Tak toto jednani v podstate jiz skoncilo. Dekan nam odpovedel na petici, s tim, ze pro tento rok se jiz nic menit neda. Pristi rok prý budou provedeny zmeny...Jaké to budou, tot, otazka. Takze dekan se jiz vyjadril a katedra nic neudelala a podle meho nazoru ani nic neudela...
V pondeli se opravdu koná schůzka pí. Honové, nekolika senatoru a zastupcu peticniho vyboru. Pri tomto setkani by se melo resit kalendárium na pristi rok. V kazdem pripade tedy NE zmena, ktera by probehla uz letos...

Benjamin z IP 85.160.99.*** | 10.5.2008 11:13
Pochybuji, že by nám někdo něco z Kalu pujčil. Možná Vlastička..ale moc bych tomu nedával velikou šanci!!!
Pavel z IP 81.92.146.*** | 10.5.2008 00:05
Souhlasím se Štěpánkou. Momentálně se udělalo co se udělat mohlo a až budou další výsledky, tak se bude moct jednat dále.
Pavel z IP 81.92.146.*** | 10.5.2008 00:02
Pokud to zkusíš a optáš se, tak proč ne smile Já tam nikoho neznám smile
Kubík z IP 77.48.85.*** | 9.5.2008 23:46
Ahoj Ondro,
tak buď jednoduše podpořte nebo nepodpořte (tuto věc): každý podle svého vlastního uvážení. Když si někdo z výboru myslí, že většina nebo velká část členů CISH nesouhlasí z touto akci (tedy otevřeným vystoupením CISH v této věci), až se tak vysloví (na schůzi hlasuje) proti a nebo naopak. To jednoduchá logika pro naše zástupce. A ne se schovávat za to, že nemají nějaký mandát nebo něco podobného! Buď jo nebo ne!
Můj závěr: 3 z 5 členů výboru odmítli, aby CISH vystoupila veřejně na podporu zářijových termínů. Každý má různé důvody proč tak koná - jeden mluví o malé podpoře členů cechu, další se akce protiřečí cíli cechu, poslední rovněž se bojí zapojit spolek a raději se snaží osobní iniciativou řešení celého problému. Proč se tak bojí? A čeho? Že by studentů (v případě, že by cech vystoupil "pro")ztratili podporu? Nebo za zlé? Ztrácím v tom nějakou logiku. Jdou CISH studenským spolkem, tak ať se tak chová!

Bohužel jsem roztrpčen nad stanovisky jednotlivých členů výboru (3z5)v této věci. Jsem z toho dosti unaven... Vidím, že moje úsilí přesvědčit členy výboru, aby nějak v této věci jednali, bylo marné. Znovu opakuji, že děkuji Ondrovi za jeho snahu zachránit celou situaci, ale už je pozdě. Rovněž jsem zklamaný, že můj bývalý spolubydlící, který, ani nevím proč, na mě v této věci zaútočil (Někteří oponenti se toho rádi chytili. Možná jim vadilo slovo "čest"?).

Na shledanou,
Kubík smile

P.S. Nic v této diskuzí nebylo zamýšleno jako osobní útok, pokud snad někoho moje kritika urazil, tak se za to omlouvám.

O. Kolář z IP 158.194.169.*** | 9.5.2008 22:35
Kubo, řada připomínek se mi jeví jako pochopitelná, nicméně trochu mi vadí, když neustále mluvíš o tom, co by ml dělat výbor. Nezáleží snad i na ostatních členech? Pokud vím, pro intervenci CISH v otázce státnic se přímo vyslovili pouze dva lidé.

Jistě, výbor byl zvolen, aby členy zastupoval. Přesto si myslím, že tentokrát jde o poměrně závažné téma, k němuž by se nejprve měli vyjádřit členové. (Protesty proti zapojení do "státnicové" kampaně jsem slyšel i od řadových členů.)

Myslím, že my jsme si svá stanoviska ohledně (ne)účasti CISH již vcelku vyjasnili. Než se vyjádří i další členové, měli bychom spíše uvažovat o tom, co přesně by se mělo dělat. (A ne: Kdo by to měl udělat?) Já už jsem níže naznačil, jakým způsobem jsem ochoten se angažovat, rád bych však věděl, jak si svou (ne)účast představují ostazní.

Jinak teď budu dva dny pryč, tak se omlouvám, že na případné náměty budu reagovat až dodatečně. Pokud by se dělo něco zásadního, lze mě kontaktovat telefonicky.

Kuba z IP 77.48.85.*** | 9.5.2008 22:12
Zdar Bene!
Problém se snahou ukočírovat rozvášněnou schůzi je bohužel již dlouhodobějším problémem. Zatím samotný výbor nedokázal najít řešení (Bohužel Pavel nechápe, že překřikování a pískání si nezíská moc pozornosti a klidu). Asi mu to nějak nevadilo? Výbor může podle mne uplatnit jednoduché pravidlo, že nejprve jednají členové výboru (kteří to mají povinnosti) a následně dochází na konci jednotlivého bodu programu (nebo na samotném konci schůze) k širší diskuzi ostatní přítomných členů a nečlenů. Těmito pravidly bych se snažil korigovat zasedání výborů. Moje výtka vůbec nesměřuje k počtu přítomných na schůzi, ale jejich nedisciplinovanosti (sám jsem jeden z nich). Bene cením si, že se snažíš jak tak moderovat jednání výboru a vůbec ti nezávidím tvou pozici. Pro mně však současná podoba jednání výboru není udržitelná: potřeboval "zpřísnit". Jinak nevidím nějakou potřebu docházet na jednání.

Co se týče zářijových termínů. Já osobně jsem nehovořil, abychom (výbor) hájili nějaké obecné stanovisko všech studentů KHI, ale našeho samotné cechu - poněvadž se to týká některých naši členů (Zdeny S.). Členové výbor buď mají říct (svým jednáním a hlasováním), zda a jak se vyrovnají s tím to problémem. Zatím jsem získal pocit, že by neradi využili značku CISH k této akci. Část členů výboru se schovávají za nějaké nesrozumitelné kličky. Na co byla valná hromada, na které jsme volily výbor? Jak říkáš: "Výbor zastupuje Cech na venek, důležité jsou slova jednotlivých členů " (pozn. J.H. nejspíš členů výboru?). Souhlasím s tím, proto by měl výbor přijmout svou veřejnou funkci a nezdráhá se (ne)použit své "mizivé" místo v studenském životě KHI. Právě touto iniciativou získá náš cech body mezi studenty! Nic tím neztratí! Nechápu jak by mohl CISH ztratit u studentů historie prestiž, když se postaví na jejich stranu (aspoň na stranu jedno studenta a našeho člena)! Kdo se bude zlobit? Studenti, kterých se to (ne)týká? Všichni jsme přeci za jedno, že snaha za záříjové termíny je legitimní. Nebo ne? Kdo by na nás útočil, že jsme se postavili za tuto věc? Právě to dosti porývá představu, že členové výboru raději mluví o bezkonfliktních kulturních akcích, ale zároveň má ve stanovách větu, že "není jim lhostejný osud historikův". Když už cech řeší nekvalitní kávu v automatech. Proč by nemohl řešit zářijové termíny? I řešení kofeinové problematiky svým způsobem tlakem na vedení katedry o zlepšení studenského života na katedře.

Bylo by zbytečné dále hovořit. Pokud vedení výboru nepřijme jasné stanovisko (a tím nemíním alibistické referendum, zda má či nemá CISH právo zastupovat studenty historie v různý věcech...). Budu muset učinit to co jsem již předchozím mail naznačil.

Čest!
Kuba

Štěpánka z IP 213.192.2.*** | 9.5.2008 20:59
takže zdravím vás všechny:-) chtěla bych se vyjádřit k zářijovým termínům vzhledem k tomu, že jsem se vzhledem ke své neúčasti nemohla vyjádřit na schůzi
situace je značně složitá, protože podle mých informací probíhají jednání na dvou frontách 1. děkan-proděkanka-senát, a to v souvislosti s peticí 2. katedra - studenti 3. ročníku. podle všeho je katedra vstřícná, ale vypadá to, že čeká na vyjádření děkana...jednání studijní komise senátu a proděkanky je v pondělí..."můj" senátor mi slíbil informace hned v pondělí večer, zároveň v pondělí už bude snad vyjádření na Ondrovu otázku v diskuzi KHI, uvidíme, co z obojího vzejde a pak můžeme diskutovat o tom, jestli vůbec a jakou iniciativu by mohl vyvinout Cech.Ještě bych chtěla moc poděkovat Ondrovi a Kubovi za zájem.
z IP 158.194.185.*** | 9.5.2008 19:01
a co se zkusit zeptat někoho ochotného na KALu? tam cd přehrávače mají... (možná blbej nápad, ale taky nápad smile )


Nový komentář

Téma:
Jméno:
Notif. e-mail *:
Komentář:
  [b] [obr]
Odpovězte prosím číslicemi: Součet čísel sedm a deset